söndag 22 mars 2015

Dag 42 - Min första "ät&drickvadduvill"-helg

Hej alla pigga & glada! (Och alla ledsna, arga och trötta också förstås)

I helgen har det varit min första "ät & drick vad du vill"-helg. Detta eftersom jag sedan länge vetat att vi skulle ha en stor personalfest den här lördagen och därför bestämde jag redan tidigt i min resa att den här helgen ska jag få gå utanför mitt rekommenderade kaloriintag. Men igår hade jag förberett mig så himla bra med kalorisnål frukost och lunch samt en långpromenad så trots massa rödvin, drinkar & trerätters så klarade jag mig!! 
Wow, är imponerad själv faktiskt :-) 
HUR lyckades jag kanske ni undrar? 
Jo, som sagt, förmiddagen bestod av förberedelser. Sen valde jag att dricka rödvin då detta ger mig mer njutning per kalori än övrig dryck, sen åt jag halva förrätten (Toast Skagen) - åt alltså enbart skaldjuren och salladen. Sen till huvudrätten petade jag bort all potatis och åt enbart kött och rödvinssky och efterrätten (créme brulée) bad jag dem att inte servera mig ens! 

Jag har blivit en helt annan person tack vare min viktresa här på Viktklubb! Fan vad häftigt :-)

Idag dock har jag överstigit mina kalorier, men det får vara helt ok. Har ändå bara landat på ca 2000kcal och ska käka 1773 i normala fall så jag ser det som en bra dag ändå. 
Min sambo har tjatat hål i huvet på mig om pizza så jag köpte en enkel vesuvio och så åt jag halva vid lunch (640 kcal) och en liten bit till kvällsmat (450 kcal) och så har jag även ätit lite smågodis (470 kcal). 
Men ska jag vara ärlig så mår inte kroppen alls bra nu och jag kan inte förstå att jag kunde äta sån här skit så ofta förut. Jag behövde den här skräpmatsdagen för att påminna mig själv om hur dåligt man mår av fet mat och socker. Usch!
Det enda jag längtar efter nu är frukosten imorgon, kommer äta fruktsallad med kvarg samt ägg. Mmm! 

Sen har jag bestämt mig för att eftersom en stor del av gårdagens kaloriintag bestod av dryck igår så tänkte jag ha en vecka nu där jag inte får dricka några kalorier alls. Eller ja, kaffe i mjölken och pressad citron i vattnet är ok. Men annars är det stopp. 
Blir en utmaning för mig som tex älskar lättdryck (innan vk drack jag sjukt mycket juice, men har gått över till lättdryck)
Häng på om ni vill :-)

Ha en skön söndagkväll! 
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar