torsdag 28 april 2016

BB-väskan & Polarn o. Pyret

Sådär då, nu är BB-väskorna packade och klara. En till bebisen och en till oss. Tycker det är jättesvårt att veta vad/hur mycket man ska ha med sig.. Kanske använder man typ ingenting? Eller så är det kallt på rummet och bebisen spyr och har sig så man vill ha fler ombyten? Kan bebisen ha strl 50 eller 56? Vill jag ha linne eller t-shirt? Haha, kanske jag har överdrivit packningen men hellre för mycket än att man saknar något :-)

Häromdagen hade jag även turen att stöta på Polarn&pyret-kaninen ute på Bergvik (ett köpcenter) så jag fick till en av de bästa gravidbilderna ever för ett pop-fan som mig :-)
Varför gillar jag pop så mycket kanske ni undrar? Jaa, om det fanns ett bra svar. Men grejen är det att när jag tänker efter så älskar jag randiga kläder, typ alla mina favoriter är randiga, vare sig det är klänningar eller tröjor så älskar jag randigt - speciellt mörkblå/vit. Sen är jag inte världens största fan av "typiska pojk/flickkläder", jag tycker tex det är svårt att köpa kläder på Kappahl/Lindex eftersom det antingen är superpojkigt med hängslen och skjortliknande bodys, eller så är det gammelrosa och spets. Något som i och för sig kan vara supergulligt ibland och kul att klä upp bebisen medd, men jag har ju själv en ganska vardaglig/enkel stil till vardags och känner nog att bebisen kommer få detsamma.. Sen blir det ju kul att matcha också och jag har så himla få rosa/spets-kläder i min garderob, haha :-)
Och sen förstås - kvalitén och enkelheten i kläderna, fem tummar upp :-)

På tal om packningen förresten så fick jag plötsligt väldigt svårt att hitta bra, energirika mellanmål som kan ligga i en väska i en månad och som man tycker är gott i stridens hetta.. Fick bli några energibars, lite nyponsoppa och en pringles (om man kanske är saltsugen efter maratonet..), förhoppningsvis har vi färska bananer hemma som jag kan slänga med samma dag..
Det får duga :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar