fredag 8 januari 2016

Dag 334 - Första sparken!

I förrgår fick jag känna första sparken med handen utanpå magen (har ju känt rörelser inifrån ett tag men aldrig känt "på riktigt" med handen förut), såhär kändes det precis i ögonblicket:
6/1 kl 22:31 FÖRSTA SPARKEN! 
Alltså wow!!!! Ligger i sängen och läser lite på mobilen och är på väg att somna när jag inifrån känner ganska mycket rörelser precis under naveln. Placerar fingrarna där (som jag typ gjort varje kväll sen i november haha), och den här gången känner jag det! Flera tydliga sparkar!! Jag blev helt svett och varm och skrek på mackan som skyndade sig in. Det var en så surrealistisk känsla, det är tamejfan en bebis inne i min mage!! Tyvärr fick inte mackan känna, men det kommer och just ikväll såg han ut att njuta av lyckan i mina ögon :-) 


Och nu ikväll hände det äntligen! Mackan fick känna första sparkarna! Det var så mysigt för jag låg i hans knä och tittade på honom, och så kände jag sparken och då fick han ett jättestort leende och glittrande ögon och ropade "jag kände jag kände"! 
Det var sååå mysigt!! :-) 
Sen dess har hon fortsatt bölja runt därinne och jag känner rörelser hela tiden. Det är en fantastisk känsla ❤  Godnatt, sov gott min skatt ❤
Ha en mysig kväll! Kram


Igår morse när jag försökte få lyckan på bild :-)


I måndags var vi och hämtade vagnen också, Marcus provkörde såklart :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar