fredag 15 januari 2016

Dag 341 - Ullared, Sjukgymnast & Ensamtid

Ja, senaste veckan har varit minst sagt händelserik..
Förra helgen åkte jag och mamma till UIlared - vi hade SÅ mysigt! <3
Jag ska inte överdriva och säga att det var mysigt hela tiden för den smärtan jag kände av att gå runt i varuhuset var inte alls kul :-( Det smärtade inte bara bak i fogarna som det gjort en längre tid, utan även under magen på framsidan gick det som strålar. Jag gav upp flera gånger och gick och satte mig.. Min mamma är ganska hårdhudad och "kom igen, det fixar du" - men när jag såg i hennes ögon hur hon led med mig så förstod jag hur plågad jag måste ha sett ut.. Dagen efter sa hon "igår hade du väldigt ont du.." och ja, det hade jag verkligen.
Samtidigt är jag SÅ glad att jag och mamma fick den här helgen tillsammans, ingen stress och bara vi två. Ullared var toppen, fick shoppat massor och vi hade turen att det var ganska folktomt nu efter alla storhelger så stundvis var vi i princip själva i varuhuset!

Som pricken över i:et träffade vi på Ola-Conny till mammas stora glädje ;-)

I onsdags var jag hos sjukgymnasten samt hos barnmorskan, där fick jag bland annat höra bebisens hjärtljud (153), blir lika fascinerad varje gång!
Hos sjukgymnasten fick jag kryckor och en Tens-apparat. Började gråta när hon föreslog kryckor men när jag fick prova dem kände jag direkt avlastning från foglossningen så det var inte ens tal om annat.  Foglossningen går upp och ned från dag till dag, men smärtan och oro över hugg finns hela tiden där. Jag tycker att bassängträningen på sjukhuset hjälper till viss del och den 7/2 ska jag börja med gravidyoga också, blir skönt med iallafall tre "träningspass" i veckan. Det känns viktigt för mig att inte släppa träningen nu under graviditeten! Även om jag saknar hög puls och att känna kalorierna brännas bort så uppskattar jag ändå den träning som kroppen just nu orkar med..
Längtar efter våren och att förhoppningsvis orka med mer promenader sen när snön försvunnit :-)
Tänk inte minst i sommar när man äntligen får gå med barnvagnen!

I onsdags åkte även Mackan ned för att möta upp sina döttrar i Göteborg, de skulle flyga till Gran Canaria tidigt på torsdagsmorgonen så nu får jag och Sune klara oss själva en vecka.. Unnar verkligen Marcus och tjejerna den här semestern även om det känns väääldigt tomt här hemma.. Försöker passa på att träffa kompisar i den mån jag orkar och imorgon ska jag åka till Kristinehamn för att bo hos mamma i helgen så de kan hjälpa mig med Sune nu när jag själv inte orkar gå så mycket..
Passar då förstås även på att träffa två de kompisar jag har i Kristinehamn , mysigt! :-)

Lite bilder från veckan..

Mamma & Ola-Conny


Bebis-shopping på Ullared


Familjemys innan Mackan åker bort


Kryckor.. 


Ensamtid med godingen <3


Middag på IKEA med vår guddotter


Bus med våra bästisar


Tens-apparat


Nu börjar vi att sakna pappi..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar