fredag 1 januari 2016

Dag 327 - Gott nytt år!

Äntligen är 2016 här!
Det här året kommer bli något alldeles magiskt, jag känner det i hela kroppen.
Såklart är det stort att det kommer en bebis, men jag har också en känsla av att massa andra härliga saker kommer hända.. Jag vet bara inte vad än :-)

Något jag vet dock är att i höst kommer vågen äntligen trippa neråt istället för uppåt igen.. Det är verkligen en kamp att varje vecka se ett plus. Även om jag förstår att det är positivt att bebisen växer så är det svårt för psyket att hänga med när kläderna blivit trånga igen..
Som tur är kommer jag snart få tid till en psykolog där jag ska prata bl.a. om detta och andra rädslor i livet. Jag har ju haft panikånget till och från i flera år, jag har aldrig behövts medecinerats eller gjort något större av det utan mer lärt mig leva med det.. Men jag har förstått att någon gång måste jag prata med någon om det och jag har alltid dragit mig för att gå till pskolog, men nu känner jag att jag behöver göra det här - både för min och bebisens skull..

Rent fysiskt mår jag sådär också nu efter alla storhelger, har dragit på mig en ordentlig förkylning och sovit dåligt, rehaben har hamnat åt sidan så ryggen känns lika illa som innan juluppehållet (om inte värre) och det gör ondare de dagar det är kallt ute.. Längtar till den 12e januari när bassängträningen drar igång igen så jag får mjuka upp lite. Hemmaövningarna är bra tråkiga..
Men jag gör mitt bästa :-)

Nu som sagt lägger vi 2015 bakom oss och ser fram emot ett galet bra 2016!
Gott nytt år :-)




En dag i backen med korvgrillning



Gott nytt år från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar