fredag 13 november 2015

Dag 278 - Första gången vi såg dig


Idag har det varit en stor dag! 

Känslan när vi fick se dig första gången är obeskrivbar, du hoppade och studsade därinne i magen och sprattlade liksom upp och sjönk ner, så så mysigt ut och det var jättejättehäftigt. 

Det var två armar och två ben och ett hjärta som slog. Jag var väldigt nervös innan och hade förberett mig på att det kunde ta en stund att hitta dig i magen, tänkte att vi ger barnmorskan tio minuter innan vi blir nervösa. Men i samma sekund som hon svepte över magen med ultraljudsgrejen såg vi att det var nånting där. Hon sa "där var det en bebis" och så fortsatte hon svepa för att försäkra sig om att det bara var en. 
I samma sekund vi såg dig släppte all oro och ångest! 

Tårarna rann hela undersökningen och när du sprattlade sådär mycket så skrattade jag men då spändes ju magmusklerna så vi inte såg något så jag fick försöka hålla tillbaka fnisset som bubblade i mig. Allt såg bra ut och vi fick bf 24 maj istället för 28 maj som vi hade tidigare. Vi fick låg risk på testet och hon tyckte bebisen såg väldigt frisk och glad ut. 

Men din pappa är för rolig, det första han säger när vi lämnade sjukhuset var "jag vill inte säga det egentligen men nu vet jag vad det är för kön.." Jag svarade "jasså vaddå, stod det någonting någonstans eller?" 
Mackan tar upp händerna och visar på låtsas en stor snopp och säger att det är pappas pöjk därinne, haha han är inte klok! 


Vilken fantastisk dag alltså :-)




Lilla bebisen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar