tisdag 24 november 2015

Dag 289 - Sex månader kvar!


Idag har en tredjedel av graviditeten gått kan man säga, alltså tre månader av nio. Det känns fantastiskt att det går framåt. 
Idag har varit en dag med blandade känslor. Var hos läkaren Nina Smith imorse som var toppen! Hon såg mina psykiska problem så som ingen läkare har sett mig förut. Hon tryckte på ömma punkter genom att fråga frågor jag inte alls var beredd på. "Hur mår du? Hur mådde du förra året? Har du haft det jobbigt psykiskt de senaste åren? Hur har du mått genom livet? Hur var högstadiet? Hur är det med alkohol och droger?" Och så vidare.. 

Kommer aldrig glömma den här dagen! Hon hittade fler ömma punkter på en halvtimme än någon annan har gjort de senaste åren på mig. Hon såg även rakt igenom mig och pratade mycket om olika alternativ för mig. Det känns så bra att jag till slut tar tag i detta nu. Hon sjukskrev mig två månader och rekommenderade vila, promenader, socialt umgänge. Jag ska försöka må så bra jag bara kan. Vilket jag gör när jag är med vänner eller bara hemma. Älskar att jobba men min ryggsmärta får mig att må dåligt och känna mig rädd varje dag. 


På tal om bebisar, i söndags föddes äntligen Hanna & Mickes prins! Såååå himla gosig och idag har vi pratat FaceTime :-) Ett stort grattis till våra kära vänner!



Kroppen som var SÅ stark för två månader sen
känns för tillfället helt trasig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar