onsdag 16 mars 2016

Oslo-tur

Hemma igen efter en härlig "helg" i Oslo. Jag åkte upp tidigt igår morse till min storebror och vi har haft två mysiga dagar med underbart väder! Igår tog vi oss en tur på stan och mötte upp några av hans kompisar för en kaffe/alkoholfri öl i solen. Det är våren som är Oslos bästa årstid tycker jag. Alla kommer ut från sina iden och uteserveringarna fylls snabbt upp av soltörstiga norskar :-)

Sen myste vi hemma med gosigaste katterna - YaYo Bella och Blakk Montana ;-)

Passade även på att köpa med mig massor av blöjor hem, det är helt galet vad billigt det är i Norge! Prisexempel: Libero Newborn strl 1 i Sverige 59:90, i Norge 24:90, PLUS att i vissa butiker har de multipris så då kan man köpa ex 4 för 3 och då blir det ju ännu billigare, galet!

Sist jag var i Norge kunde jag knappt gå pga foglossningen.. Men sista dagarna har det faktiskt känts lite, lite bättre. Barnmorskan tror på en mix av att all rehab och alla promenader har hjälpt, men sen är det också så att när livmodern/bebisen växer sig större och tyngre så tynger det ner på bäckenet och då kan det stabiliseras. Jag som har varit så sjukt ostabil redan från vecka 10 kan då känna mig hjälpt av detta. Sen vet man inte om det blir värre igen eller om jag faktiskt kommer må lite bättre nu ända fram till bf, den som lever får se :-)
Jag njuter iallafall av att inte känna oerhörd smärta vid varje steg!


I tåget på väg mot soligt Oslo


Bella gillar Bolan


Solhäng 


OnklP & jag


Katterna myser!


Min bror och jag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar