onsdag 7 oktober 2015

Dag 241 - Mina vänner avslöjar hemligheten..

Hanna, Nicole & Jessica kom hit på förmiddagen så tog vi en skogspromenad i det härliga höstvädret följt av en lunch hemma hos mig. Det var en supermysig dag och jag ville bara skrika "jag är gravid!" men höll mig. När mackan kom hem så låg han i soffan och skrev ett sms till mig "Berätta jag ser att du vill" men jag tittade bara på honom och skakade på huvudet. Det kändes inte rätt just då.
Jessica åkte hem och vi andra myste en stund till.
När Nicole skulle åka så höll vi på och skämtade och stojade och så sa hon plötsligt "ja, men det blir ju mysigt med en bebis till om 7 månader" och mackan tittade på mig och bara "vaddå?". Hanna trodde allt var ett skämt och hakade på Nicole och sa typ "javisst vettu, Emelie har berättat vettu" och mackan bara "va?" Och så fortsatte Nicole att det blir ju kul till våren och då utbrister jag "men huur kan du veta det!?" Och Nicole bara "äh, det förstår jag väl, det lyser ju om er" och då började jag gråta och Hanna tittar på mig och bara "vaddå? På riktigt??" Och Nicole typ skriker och jag skrattgråter och de andra börjar typ också gråta och vi kramas och skrattar och allt känns bara så surrealistiskt.
Häftig känsla!! :-)



På kvällen åkte vi hem till Hanna och Micke på kvällsmat och så fick mackan berätta för Micke. Mycket bebissnack blev det och massa mys :-)

Bild från idag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar