tisdag 20 oktober 2015

Dag 254 - Familjehelg!

20/10 kl 20:26
Hej!
I helgen har vi berättat för både faster Anna och min mamma och Fredric, det blev en fantastisk helg! :-)

På lördagen kom Anna hit vid elva och vi skulle ta en långpromenad. Då jag var ganska sliten blev jag glad när jag såg att Movits inte var med för då kunde jag ta med henne på Naturstigen (går ej att hålla högt tempo pga kuperad plus kortare tur). Uppför helvetesbacken så flåsade både hon och jag så det kanske inte verkade så konstigt ändå att jag flåsade? :-) Efter vi gått ett par km och pratat om allt mellan himmel och jord så säger jag det enkelt, rakt ut "jag är gravid" typ. Hon stannar upp och tittar förvånat/glatt på mig med uppspärrade ögon och ett stort leende. "Vad kul! Grattis!" och så en stor, härlig kram. Resterande promenad pratade vi om vad jag var i för vecka, när jag fick reda på det, tankar kring KUB-test mm. När vi kom hem bjöd jag med henne in på en kaffe men skulle bara lämna av Sune på altanen. Då säger hon "jag kan inte vara tyst!" Jag tittar på henne och hon fortsätter "jag är en vecka efter dig"!!! Åååh, det var en sån absurd lycka! Jag fick tårar i ögonen! Tänk att vi kommer dela HELA graviditeten och bebisarna kommer ha varandra hela livet! Så himla häftigt!! :-)
Mackan kom hem efter en stund och han fick då också reda på detta.
En sån himla trevlig förmiddag!

På kvällen åkte vi till Kristinehamn och åt kvällsmat med mamma och Fredde (Rebecca var på KFUM). Vi satt i köket och åt pizza, mamma var sleten efter en lång dag i handbollshallen. Jag säger "är du trött mamma?"
- "Jaa.."
"Ska jag göra dig pigg?"
Hon tittar förvånat på mig och jag fortsätter..
"För du ska bli mormor!"
Hon blir JÄTTEförvånad!
"Va? Nääe, är det sant??"
Åh, hon blev superduperglad och rörd.
Det var en häftig känsla!
Fortsatt på kvällen pratade vi mycket om hur jag mådde och hennes graviditeter och hur gärna jag vill att både mamma, men också att Fredric och Rebecca ska få vara väldigt delaktiga både i graviditet och förstås i bebisens liv. Jag tror verkligen de kommer toppenbra morbror och moster till det lilla livet :-) Det blev en supertrevlig kväll!
Mamma har hört av sig varje dag sedan dess och jag märker hur entusiastisk hon är. Det känns förstås jättekul!

Igår kväll bjöd vi även in storebror Jimmy på Hockeykväll, bra match och häng. Vi pratade en del om lite minnen och kom in på påsk. Då sa jag rent spontant "nästa påsk kommer jag vara höggravid" och Jimmy tittade chockat på mig! Han förstod inte direkt men efter någon sekund lyste han upp och sa "men näe vad roligt! Är det sant?" Han blev förstås jätteglad och vi pratade sen en del om att han också var bebissugen och att Julia tjatar var och varannan dag om bebis.
Tänk den dagen hon får veta - ska bli sååå kul! :-)

Annars då så har vi bestämt oss för att genomföra KUB-testet. Jag vaknade vid fyra igår morse och eftersom jag hade en timme tillgodo innan jag skulle gå upp till jobbet så hann tankarna snurra lite. Det kändes plötsligt rätt att göra testet. Både Anna och mamma har gjort det och skulle gärna göra det igen, Hanna ångrar att de inte gjorde och jag känner mig stark! Så imorse ringde jag och bokade tid. Man fick ingen tid direkt utan jag ska ta blodprov under vecka 46 och ringer direkt jag tagit det så får jag en tid inom en vecka. Så vecka 47 blir det iallafall (om fyra veckor).

I övrigt mår jag lika illa som vanligt. Oroar mig en del vid tunga lyft på jobbet då jag har börjat få extremt ont i ryggen och ned i benet typ.. 😁


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar