fredag 23 oktober 2015

Dag 257 - Oslo-tur

I onsdags gjorde jag slag i saken och åkte till Oslo. Jag bodde ju i Oslo 2009-2010 men valde att flytta hem då min tidigare panikångest gjorde sig påmind igen.. Det är därför en stor oro och ångest som växt inom mig dessa fem år sedan jag flyttade hem därifrån och jag har nog trott att jag aldrig skulle klara att åka tillbaka. Vilket har känts jobbigt eftersom min storebror Magnus bor i Oslo och jag såklart vill hälsa på honom. Han är värd ett besök tusen gånger om och nu så ville jag förstås berätta nyheten face to face.

Han mötte mig på tågstation och så åkte vi hem för att lämna min packning. Då gav jag honom en present, en mugg "världens bästa morbror". Han såg väldigt överraskad ut och förstod nog inte riktigt vad som hände.. "Vaddå? Sen när då?" Frågade han. Jag skrattade och sa "i maj" och så kramades vi.
Han blev förstås jätteglad och det ska bli såå kul när bebisen har kommit att åka pch hälsa på och mysa runt på Oslos gator..

I övrigt gick besöket i Oslo bra, ingen ångest eller oro alls faktiskt. Vi tog det väldigt lugnt, hittade på småsaker och åkte hem för att vila emellanåt. Ett sätt som verkade fungera och öppnade upp möjligheten för att åla dit fler gånger :-) Lättnad!


Jag och brorsan i St Hanshaugenparken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar