tisdag 6 oktober 2015

Dag 240 - Illamåendet drar igång ordentligt..


Godmorgon!
Den senaste veckan har jag vaknat prick kl 5 varje morgon (mellan 04:55-05:09). Är både jobbigt och mysigt. Jobbigt att inte få sova hela nätter förstås, men mysigt att påminnas det första jag gör varje morgon att jag är gravid :-)

I lördags satte mitt illamående igång ordentligt och har sedan dess trappats upp rejält. Förmiddagarna är värst och det vattnas i munnen konstant. I måndags var det så illa att jag tänkte gå hem från jobbet, men höll ut och hade turen att det var problem med leveranser från ica så fick sluta tidigare. Sån tur har ju bara jag, haha.
Pga illamåendet har jag börjat äta en banan vid fem för att lugna magen lite, känns som att det hjälper för stunden lite. Sen tror jag faktiskt att smörgås till frukost funkar bättre än gröt, spydde nästan upp gröten i tallriken i måndags 😝

Nej, nu ska jag försöka vila lite mer.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar