onsdag 30 september 2015

Dag 234 - Att bita sig i tungan..


Hej hej! Nu har det gått en och en halv vecka sedan jag kissade positivt på stickan och det är märkligt hur livet kan förändras på så kort tid. Jag känner mig så lycklig! Och lugn, helt lugn.
Första veckan tänkte jag inte på något annat på hela tiden men nu senaste dagarna har jag faktiskt kunna tänkt på lite annat också. Det är en skum känsla när man tex står på jobbet och tänker jobbgrejer och så bara kommer man på "jag är ju gravid!". Det känns liksom som att det inte är sant men så förstår man sakta men säkert att det är ju sant. Och så ler man sådär fånigt för sig själv :-)
Underbar känsla!

Idag har jag varit hos Sussi med henne, Hanna, Nicole & Jessica. Som vanligt mycket bebis-/graviditetsnack och ibland riktigt svårt att bita sig i tungan. Tex pratade vi om att ta en bild med alla barnen och deras sunisar (gosedjurshundar som alla barnen fått från mig) i sommar och då sa Jessica att hon definitivt trodde jag skulle ha en stor mage då. Haha tänk vad sjukt att där sitter jag och vet att jag tom kommer ha en bebis i famnen då!!! Helt sjuuuuuukt!
Åååh, vad jag längtar efter att få berätta för alla. Jag var nära att skrika rakt ut då att jag inte alls kommer ha en stor mage för det är redan en bebis därinne :-)
Men jag ska hålla mig. Troligtvis kommer jag inte palla till vecka tolv men ska försöka så gott det går. Jag fick tillåtelse från mackan igår att vi kan berätta för några i vecka 10.

På tal om något annat, på fredag går jag in i vecka 7 och inte en enda spya än! Jag ska absolut inte ropa hej än men jag har alltid varit så nervös för att må illa hela graviditeten så det känns redan som en vinst. Mamma var ju tvärdålig med Magnus och jag har ju kräkts i våras av mina ägglossningar så trodde att jag skulle bli sängliggandes från dag ett.

En annan märklig grej är att förra veckan kände jag av grav hela tiden nästan, antingen håll i sidan eller "mensvärk", men de senaste dagarna har känts bättre och bättre. Nästan så jag istället blir orolig åt andra hållet (att något är tokigt) men det är nog bara för att mackan är inställd och rädd för missfall.
Men det kommer gå jättebra det här och i slutet på maj/början på juni kommer en liten prins/-sessa hit :-)

Nu ska jag sova, blir en lång dag på jobbet imorgon (8-18). Är sååå trött om dagarna så det kommer verkligen bli en utmaning!
Godnatt. Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar