fredag 18 september 2015

Dag 222 - Om det här med målvikt

Hej på er!
Hoppas allt är bra där ute i regnrusket, själv älskar jag att äntligen kunna tända ljus igen :-)
Jag tänkte skriva lite om det här med målvikt. Jag har ju stått ganska still rätt länge nu och velar lite fram och tillbaka hur jag ska göra med den fortsatta viktnedgången. 
Jag har alltid varit rädd för att få överflödig hud vid en viktnedgång och jag är så glad att jag inte fått det (än), men det beror ju mestadels på att jag har kvar några kilon på magen och därmed att huden får hinna med. Det är det här som gör mig tudelad kring när jag ska ta mina sista kilon.

När jag startade på Viktklubb så vägde jag 108 kg. Den första målvikten jag satte var 83 kg (minskning på 25 kg) för jag trodde att det bara var det jag kunde klara. Men så efter några veckor så tänkte jag att "äh, jag kör ända in i kaklet!" och satte en ny målvikt på 78 kg (- 30 kg). Det är 78an jag har siktat på sen dess. När jag gick på semester 1 aug vägde jag ca 81-82 kg och "vilade" under semestern. I slutet på augusti vägde jag ändå bara 80-81 kg så jag fixade det där fint! Har under september ökat på träningen och låter mig därför äta mer mat (blir såå hungrig!). Ligger sedan några veckor på 79,2-79,9 kg och såg faktiskt 78,8 kg häromdagen! 

Men i ärlighetens namn så kommer jag inte vara nöjd vid 78 kg utan vill ner till 73-74 kg tror jag. Det är svårt att säga vad jag har för matchvikt eftersom muskler väger ganska mycket och jag bygger ju en hel del just nu. Dock så vill jag vänta med dessa 5 kg så huden hänger med, så det kanske får bli i vinter/vår någon gång som jag rycker dem.

Iallafall, om jag bara bestämde mig för att nå min stora målvikt så skulle det ta max två veckor men ändå trivs jag så bra med dagens upplägg så jag får inte tillräckligt med motivation.. Jaja, dagen när jag äntligen får skriva "måååål!" kommer väl som småningom :-)

Hur tänker ni kring det här? Om ni har gått ner i vikt, satte ni en målvikt när ni började och var ni nöjda när ni kom fram eller iallafall när ni börjat närma er?

Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar