onsdag 16 september 2015

Dag 220 - Varierad träning

Som jag skrivit om tidigare så tränar jag på ett ställe som heter Optimal Träning här i Karlstad. Jag har fastnat för konceptet de använder sig av - "FortGjort", vilket innebär att alla träningspass är 25 minuter oavsett vad det är för träning. Det ligger alltid minst två pass intill varandra så att man ska kunna köra en timme träning. Eftersom passen bara är 25 minuter så är de extremt effektiva och är det något jag gillar så är det att spara tid! Istället för ex 45 minuter tränings med flertal vattenpauser etc så vet jag att jag får 25 minuter högintensiv träning.

Då jag vill utvecklas mycket och hitta "min" tränningsstil så testar jag alla olika pass som finns, också då är det ju en fördel att kunna köra två pass på en timme, därmed hinner jag mellan 4-8 pass per vecka och får massor av variation!
Variationen är bra både för min motivation och viktnedgång. Toppen helt enkelt!

Det gäller att hitta det där som får just Dig att inte tappa motivationen.

Idag då så körde jag först ett cirkelträningspass och sedan ett pass som heter Box Kontakt.
Åh. Herre. Gud.
Har ont i varje del av hela kroppen och tror inte jag kommer kunna röra mig imorgon, haha.
Men så himla kul det var! Och givande!
Hoppas jag har möjlighet att vara med fler gånger på dessa roliga, jobbiga pass :-)




Ha en fortsatt bra dag!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar