söndag 13 september 2015

Dag 217 - Ny storlek!

Oh, my God!
Idag var jag ute på lite shopping.. Behövde nya svarta jeanstights då mina inte längre kan räknas som tights ;-) 
Jag har fastnat för ett modell på Kappahl som jag haft i flera år (har säkert ägt 10-15 st i olika färger).
De jag mest har använt är strl 46 och i början på sommaren knödde jag ner mig i ett par jag hade köpt fel för några år sen - strl 44. Då de varit lite små så har de hasats ner i resåren hela tiden och liksom satt sig under magen istället för en high waist så det har inte alls sett bra ut. Har därför lagt undan de igen tills för ett par veckor sen då jag hittade dem i garderoben igen. Satt som ett smäck, om än lite stora till och med! 

Men nu, i och med min styrketräning, så har kroppen börjat formas och magen blivit mindre. Tightsen är därmed på tok för stora så jag åkte då ut för att köpa nya idag. Jag tog med en i strl 42 och en 40 in i provrummet.. Modigt nog provade jag 40 först.
Och japp, de satt som ett smäck!! 
Alltså va? Har jag plötsligt storlek 40 på jeans?? Helt jäkla galet! :-)

Känner mig såå glad! Och normal.
Jag känner mig normal!

Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar