söndag 20 september 2015

Dag 224 - Mackans födelsedag!

Idag har varit en fantastisk dag på många sätt.
Men det mest fantastiska är att jag fortfarande, efter fem år, får dela mitt liv med min stora kärlek. Idag fyller han 33 år och vi har firat med skönsång och paket på morgonen (Sune var gladast av alla, har aldrig sett en hund älska paket så mycket). Eftermiddagen spenderade vi tillsammans med Mackans föräldrar som kom hit på middag. Vi bjöd på riktig höstmat idag, kändes väldigt mysigt! :-)


Sune ville också vara med och öppna paket :-)


Förrätt - Chevrégratinerade rödbetor med pinjenötter och honung


Huvudrätt - Min Gulasch serverat med hembakat rågbröd

Maten var uppskattad, min svärföräldrar är alltid så snälla när jag lagar mat eller bakar. Känner mig som en kockprinsessa :-)

För fyra år sedan var det första gången jag firade Mackans födelsedag och då skrev jag en dikt. Dikten publicerade jag på hans Facebook och sedan dess har jag varje år publicerat den på sociala medier tillsammans med en bild. Det gör mig så varmt om hjärtat att jag fortfarande känner samma känslor som när jag skrev den där dikten för fyra år sedan. Att han räddade mig från mörkret och jag hoppas verkligen vi får dela resten av livet tillsammans..

När tåget har stannat och hjärtan slutat slå
Då tittar jag på dig så pumpar mitt ändå
När mörkret smyger fram och natten är tung
Då hör jag din röst och känner mig lugn
33 år har gått och du har gett mig fem av dem
Hoppas jag får ytterligare sextiofem

Grattis på födelsedagen.
Jag älskar dig <3

Godnatt fina ni!
Kram Seemlan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar