lördag 26 september 2015

Dag 230 - En stor överraskning!

Lördag den 19 sept hade jag gått en dag över mensen. Detta kändes inget konstigt eftersom jag i augusti hade skjutit upp mensen mha Primolut-Nor pga en utlandsresa. Men det var mycket annat som kändes annorlunda, ex extrema humörsvängningar, håll i sidan och gasig mage.
Under de senaste åren har jag titt som tätt tagit graviditetstest bara för att veta och har därför alltid ett par stycken liggandes hemma.
Mackan hade precis gått iväg på trav och jag tog ett test, lade det på badkarskanten och gick ut i lägenheten. Jag glömde bort testet.
Efter en stund gick jag in för att hämta något i badrummet och ser testet, jag går fram för att hämta det och slänga det men så hajar jag till.
Det är två streck!
Va?

Men på riktigt, det är två streck!
Jag är gravid.
Med barn.
Jag är med barn.
Haha, wow!
Vad galet!
"Hej på dig lilla bebis därinne!"

Det var inte planerat och jag börjar undra, hur kommer Mackan reagera? Den galna, glada känslan lägger sig något och jag får lite oro. Men ändå känner jag att det känns så himla rätt!
För att vara säker så tar jag ett till test några timmar senare, och ja, jag är gravid. Åker även till Apoteket och köper ett "vecko-test" som jag ville ta morgonen efter för att veta på ett ungefär hur jag låg till i tiden..

På kvällen ska vi på hockey, Färjestad-Brynäs. Färjestad vann med 3-2 och efter matchen är Mackan på riktigt bra humör. Vi kommer hem och jag går ut med Sune. När jag kommer in sitter M på toaletten så jag sätter mig i soffan. Efter en stund kommer han ut och han rabblar på om hockeyn och om alla andra matcher som varit under kvällen. Jag bara fnissar och ler och tänker "snart kommer jag förändra hans liv".

Under en tyst sekund hinner jag säga
- "Duu.."
Han står med ryggen mot mig och tar av sig tröjan och svarar:
- "Emeliiiie.."
Jag säger då:
- "Marcuuus.."
Paus
- "Jag är nog gravid."
Han vänder sig om och ler hur stort som helst:
- "Va!? Är det sant! På riktigt? Va? Är det sant!"
Haha, ja, det är sant och jag visar honom båda testerna och vi skrattar och pussas. Precis sådär som man ska göra när man blivit med barn.

En fantastisk kväll ❤️
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar