torsdag 10 december 2015

Dag 305 - Min älskade förlovningsring..

Den här veckan är jag ganska bitter.. Jag var nere i centrum här i Karlstad häromdagen för att få hjälp med att förminska min förlovningsring som är typ tre storlekar för stor.. Men ingen guldsmed kan hjälpa mig :-(
Tydligen är den för tunn med för många stenar så de är rädda att stenarna ska släppa om de förminskar den.. Så nu har jag och sambon pratat ihop oss och valt att låta den vara som den är tills den dagen vi gifter oss.. Jag har nämligen lite arvsguld från mamma också så när vi väl ska gifta oss så smälter vi ner det guldet och mammas guld och gör två helt nya ringar till mig..
Tråkigt att inte få ha kvar min fina ring men samtidigt blir det ju jättefint att smälta samman med det andra guldet sen :-)
Så länge får jag stå ut med att ha en enkel silverring på ringfingret.

Finns det fler nackdelar med att gå ner i vikt förutom att saker blir för stora??


Min vackra ring för sista gången på mitt finger..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar