fredag 18 december 2015

Dag 313 - Inspiration Hemmalagat

Det viktigaste för mig med min resa under det här året har förstås varit min inre resa, att jag äntligen blivit gladare igen och ser en framtid.
Men utan den yttre resan hade jag aldrig kommit hit där jag är idag och därför är den förstås också lika viktig. Att få vetskapen om att man själv kan ta kontrollen över sitt liv är en sjukt häftig känsla som jag hoppas alla någon gång får känna! För jag lovar.. även om det känns omöjligt så går det - du bestämmer! Även om du inte vet hur du ska nå ditt mål nu så vet du troligtvis någon förändring som du KAN göra idag.
Kanske det i just ditt fall handlar om att byta ut färdigpaketerad mat mot hemmagjord?
Isåfall kanske jag har ett hett tips idag :-)

Hemmagjorda fiskpinnar! Mmmm, de är verkligen SÅ goda.
Utan min viktresa hade jag aldrig kommit på/hittat detta recept och många andra. Jag hade fortsatt med Findus färdiga fiskpinnar och kanske aldrig förstått att egengjorda är både godare och nyttigare?

Här är iallafall ett enkelt recept:
Torsk (eller annan vit fisk)
Ägg
Mjöl (kan skippas)
Ströbröd
Citronpeppar

Skär torskblocket i skivor, vänd i mjöl, vänd i ägg, vänd i ströbröd & citronpeppar-blandning. Stek i smör (om du vill undvika kalorierna GÅR det att steka utan smör, eller i kokosolja, men smör är godast.
Servera med valfritt tillbehör, jag gillar potatismos och ärtor samt lite citronsaft på pinnarna :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar