onsdag 23 december 2015

Dag 318 - Rutinultraljud

Äntligen har vi varit på rutinultraljudet och allt såg bra ut! D
Det var jättehäftigt att se bebisen igen, vi fick bl.a. se hjärtat slå och alla dess fyra kammare. Vi såg även magsäcken som hade något i sig vilket betyder att bebisen svalt fostervatten och därmed att svalgfunktion och tarmsystem fungerar. Vi såg ryggrad och bröstkorg. Huvud både uppifrån, från sidan och framifrån. När hon zoomade in framifrån såg det ut som en Alien och bebisen började även spela oss ett spratt! 
Hon lekte tittut med oss!! :-)

När barnmorskan frågade om vi ville veta kön så tittade jag på Marcus (jag ville men inte han så jag hade en önskan om att ta ett brev ifall vi bestämde oss för att se senare) men då säger han "ja det vill vi". 
- Jasså, vill vi? säger jag och barnmorskan tittade lite fundersamt på oss.. 
Hon log och sa att vi får bestämma så ingen gör något den inte vill. Men då sa jag att jag velat länge men inte pappan, men nu ville han också så då kör vi. (Senare i bilen berättade han att han hade tänkt på det länge att överraska mig där och då, som en julklapp - så gulligt!)

Dock så låg moderkakan i framvägg och bebisen gömde sig lite men det verkar vara en tjej! :-)
Det blir nog en Majken eller Ellie tror vi, men kommer säkert hinna ändra oss hundra gånger om..
Sen skulle hon ta en bra bild och det tog ganska lång tid att få till en bra men hon var så tålmodig och ville verkligen hjälpa oss så till slut fick vi en toppenbild på hela bebisen och den vinkar till och med.  



Vår älskade bebis <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar