tisdag 19 april 2016

Mys hos Nicole & Hallonbladste

Idag har jag varit hos Nicole och myst med henne, Hanna och Jessica - och så alla barn förstås :-)
Vi har ätit god lunch, fikat lite och bara hängt.. Ni vet sånt där härligt kompishäng när man pratar om allt mellan himmel och jord. Det var supermysigt och tänk snart när det är sommar när vi hänger på varandra altaner, ska bli sååå gött.
Tänk att så många av mina vänner är mammalediga, hur tur kan man ha?

Idag går vi även in i vecka 36 (35+0) och därmed kan jag börja dricka Hallonbladste. Jag har läst mycket gott om det och för enkelhetens skull kopierar jag in en infotext här från hallonbladste.com:
Ett av de viktigaste och mest kända naturläkemedel att ta under graviditeten är hallonbladste. 
Hallonbladste är ett enkelt och naturligt sätt att stödja din kropps förändringar under graviditeten. Det används inte för att starta en förlossning. Däremot ska det hjälpa till att stärka och förbereda livmodern under graviditeten och inför förlossningen och bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen.
Hallonbladste innehåller Oxytocin, ett hormon, som frisätts naturligt i kroppen vid beröring. Det har en lugnande och avslappnande effekt på kroppen och motverkar stress. 
Sen om man tror på det där eller ej är en smaksak, men jag tycker teet smakade gott så då kan jag lika gärna ta mig en kopp om dagen :-)


Perfekt gå-bortpresent till den gravida,
den här har jag pysslat ihop åt Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar