torsdag 7 april 2016

Sune är sjuk

igår natt var en hemsk natt.. Jag vaknade av en känsla att allt inte stod rätt till, så gick upp och hittade Sune på golvet, han stirrade på mig med panik i blicken. Sune hade kräkts och hade kissat ned sig, han låg kvar i kisset så jag märkte snabbt att allt inte stod rätt till. Han vägrade att resa sig när jag lockade på honom och när jag lyfte upp honom på alla fyra säckade han ihop.. 
Jag trodde på riktigt att vi höll på att förlora honom, han var inte sig själv och jag var totalt livrädd. Jag ringde djursjukhuset som bad mig bevaka under natten och komma in direkt på morgonen om det inte blev sämre (då skulle vi åka direkt, vi bor precis bredvid så hade varit där på 3 minuter), men vi höll ut till halv åtta och en granne hjälpte mig lyfta in honom i bilen.. Jag var helt slut efter att ha varit vaken hela natten och hade tårar i ögonen hela tiden.. 
Efter röntgen, undersökningar och provtagningar beslutade de att behålla honom för observation ett dygn. Idag fick jag hämta honom, han har fått problem mellan två kotor i ryggslutet och nu hade det blivit en inflammation.. De kunde inte riktigt svara på kräkningar samt att han kissat på sig, men troligtvis pga rädsla eller smärta.. 
Tänk att det kan gå så fort ändå? Bara några timmar innan jag fann honom så var han ju som vanligt, måste ha kommit väldigt plötsligt,,
Så nu får han smärtstillande, anti-inflammatoriskt samt medicin för magen, strikt vila (sjukt svårt med en annars väldigt aktiv hund som älskar att busa och springa lös i skogen). Han får kanske aldrig mer springa lös/leka med andra hundar/busa i skogen.. Hela hans och vårt gemensamma liv fick sig en törn och det kommer krävas mycket tid, arbete och energi för att kunna ge honom det liv han är van vid. Och vi ska verkligen göra allt!

Älskade, älskade Sune - vad vore vi utan dig? <3


I måndags var han busig och badade fast matte sa Nej..


Såhär ligger han varje kväll med ett eller fler gosedjur, haha 


Ledsen hund hos veterinären


Trött matte fick kaffe av sköterskan :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar