söndag 15 maj 2016

Lugnet före stormen..

Den här helgen har Mackan varit ledig fre-sönd och vi har haft en riktigt skön helg. Vi har myst, tagit sovmornar, ätit god mat, städat, gått promenader och pussats massor. Det känns lite läskigt att det här förmodligen var vår "sista" långhelg tillsammans innan vi blir tre.. Men ack så härligt!

I fredags var min mamma och småsyskon här en sväng på eftermiddagen. Mina syskon går fortfarande i högstadiet och har därmed slöjd, där hade de båda gjort något fint till bebisen. Så himla duktiga och omtänksamma så jag blir helt rörd. Rebecca hade sytt ett fint babynest och Fredric hade snickrat en låda till vår skötbänk, superfina grejer verkligen.
De stannade på lite middag och vi skrattade högt åt Mackan som inte är riktigt klok ibland, han kan få alla att le min prins :-)

På lördagen sov vi länge och eftersom det var tråkväder var vi hemma i princip hela dagen och plockade och städade. På kvällen var vi bjudna till Hanna & Micke på middag och så hade vi tänkt se Eurovision tillsammans men när vi insåg att det inte började förrän kl 21 fick vi tyvärr se det på egna håll. Men vi hann förstås ändå ha en mysig kväll tillsammans.

Efter besöket hos dem körde Mackan hem mig och Sune för att sedan åka vidare till BB - hans syster och hennes kille hade fått en liten prins under natten. (Jag var alldeles för trött och hade för ont för att åka med, annars hade jag förstås också följt med och träffat underverket).
Ett stort grattis till lilla familjen :-)



Bra skötlåda gjord av lillebror


Fint babyneste gjort av lillasyster


Jag & Mamma


Helgmys innebär förstås massage för den gravida ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar