torsdag 12 maj 2016

Promenader i solen & bortskämd!

Godmorgon allihop!
I förrgår måste ha varit årets varmaste dag hittills va? Kändes ju som riktig högsommarvärme.. Synd att man vet att det kommer bli kyligare igen snart, hade varit skönt om sommaren var här "på riktigt" redan nu. 
Igår iallafall så var vädret lite mer tillåtande och jag var ute på en hel del promenader, dels ute på Hammarö tillsammans med min vän Hanna och hennes lille Olle. Jag är lyckligt lottad som får ha henne som vän i mitt liv, bättre människa får man leta efter.

Sen när jag kom hem lunkade jag och Sune ett par kilometer tillsammans. Det är klart det känns både i rygg, fogar och bäcken, men piggheten och den sköna känslan efteråt gör det värt det. Och sen att se min hund glad är det viktigaste för mig, min prins <3
Efter många promenader fick det bli lite vilostund i solen tillsammans med min kompis och tillika granne Emma som kom hit och hängde på gården med sina småkillar.  
(Emma fyller år idag så ska strax dit och fira henne lite med paket och tårta, hipp hipp hurraa!)

Sen var det dags för något som kallas för Maratonstaffeten här i Karlstad. Varje år anordnas det en tävling i skogen precis vid oss där man tävlar i lag. Laget ska sammanlagt springa 4,2 mil (ett maraton) uppdelat på 18 sträckor. Vår arbetsplats har varit med varje år men än har jag inte haft möjligheten, förra året hade jag precis kommit igång med löpningen men kände mig inte tillräckligt bra och i år kunde jag inte av förklarliga skäl ;-) 
Dock är jag alltid med och hejar på och ville inte vara sämre i år. Så jag gick upp till gänget och sa hej, trevligt att träffa alla!
Dock fick det bli en kortis då jag var helt slut efter dagens promenader så jag och Sune traskade hemåt efter en stund. Väl hemma myste vi på altanen med Mackan som hade köpt presenter till mig!
Han är ju helt otrolig den där killen alltså.. Jag har länge pratat om att införskaffa mig ett par ordentliga tofflor inför sommaren, men innerst inne vetat att jag aldrig skulle lägga nästan 1000:- på ett par tofflor.. Men så hade gullet köpt jättefina Birkenstocks åt mig! Och även ett stort gåvopaket från Rituals (älskar deras produkter!).
Känner mig otroligt bortskämd och älskad <3


Bortskämd <3 


Några vilopauser under promenaderna igår blev det såklart :-)


Sprängfärdig!


Tårtan som ska med till Emma snart :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar