fredag 22 maj 2015

Dag 103 - Jag klarade 5 km!!

Det var en helt absurd känsla idag! Det har inte ens gått sex veckor sedan jag tog mitt första löpsteg och då kunde jag knappt springa en minut och imorse sprang jag 5 km. 
Det är helt amazing!

Senaste dagarna har jag fått så himla många fina kommentarer från vänner och bekanta och inte minst från ER. Många säger att jag är en inspirationskälla och att de blir inspirerade av mig. Inspirerade av MIG!? 
Sjukt konstig och häftig känsla :-)

Men om det faktiskt är så att jag kan inspirera någon att ta det där steget mot nya möjligheter så är ingen gladare än jag! Tänk att få arbeta som inspiratör :-) Vilken dröm!

Jag hoppas någon därute vågar lita på att om jag som fet och lat plötsligt kan bli en löpare så kan DU det också! Våga prova! 

Vad har du att förlora?

Fortsatt nu så hoppas jag att jag klarar mina nästa 100 dagar. Jag har tre realistiska mål varav ett är supertufft!
- Springa 5 km på under 30 minuter (sprang på 34:56 idag)
- Gå ner ytterligare 10 kg (borde då väga 81,9 kg den 27 augusti)
- Inget godis eller chips på dessa 100 dagar (SVÅRAST!) 

Måste komma på en riktigt, riktigt bra belöning innan dess :-)
Har du något tips? 

Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar