torsdag 19 februari 2015

Dag 11 - Hungern kommer och går..

Ja, oj oj oj, jag måste få bukt med denna hunger som uppstår långa jobbdagar.. Jag har ett väldigt aktivt arbete och borde väl egentligen kompensera för detta de dagar jag gör långa pass eftersom det förbränns kalorier.. Men jag har fått en spärr som gör att jag inte vågar öka mitt kaloriintag även om jag rör mer på mig. Känns som viktnedgången går fortare ju lägre jag håller mig och då blir plötsligt hungern mindre viktig. Men förstås blir ju kvällarna jobbigare när man känner sug i magen ..

Ok, dags för lite positivitet också förstås :-) Jag har gått ner tre kilo! Det är ju faktiskt helt galet! Jag har läst på viktklubbs sida ofta att det som är bra med vk är att "man får äta allt" och så har jag väl tänkt att det är lite bullshit.. MEN, man får ju faktiskt äta av allt! Men skillnaden är att man känner plötsligt att två chokladrutor är inte värt typ 100 kcal för man kan få äta så mycket mer för de kalorierna och då blir man mindre sugen på chokladen.. Toppen! 
Men tex i tisdags hade jag tjejkväll här med hemmabakade minisemlor, förberedde för detta genom en otroligt smal lunch (sallad, avokado, skinka) och kunde därför äta TVÅ minisemlor och ändå hade jag ett underskott på typ 300 kcal när jag gick och lade mig.. 

Har blivit beroende av vk! Yes!! :-D


Ha en mysig kväll!
Kram Seemlan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar