lördag 14 februari 2015

Dag 6 - Att ta med sig köksvågen på semester..

Hej!
Haha, ja precis som rubriken avslöjar så småskrattade min sambo lite över att jag hade packat när köksvågen när vi åkte iväg på weekend pver helgen.. Han hade nog inte riktigt förstått att jag faktiskt är seriös med min viktnedgång den här gången och det kan jag ju inte klandra honom för direkt med tanke på alla mina tomma löften tidigare gånger.. I vilket fall som helst förklarade jag för honom att den här gången är det på riktigt, och jag insåg även själv att det faktiskt är så, skön känsla!

Trots denna weekend så har jag då vägt och loggat allting, även minsta lilla vindroppe. Och jag har hållt mig inom min kcal-nivå! Gött!
Jag tycker det är extremt kul att väga och jämföra livsmedel, man blir ju förundrad. Okej att man har förstått hela livet att grönsaker är nyttigt, men att faktiskt se hur otroligt mycket grönsaker man kan äta jämfört med vilket annat livsmedel som helst är en uppenbarelse :-)

Känner mig glad och positiv, har varit lite hungrig mitt på dagen innan middagarna men inget som är för jobbigt.

Dagens fråga: vad äter ni för alla hjärtans dag-efterrätt idag? 

Ha en bra dag!
Kram Seemlan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar