onsdag 25 februari 2015

Dag 17 - spread the word

Uff, ibland ångrar man sig och det är då det är så bra att man har förberett sig! går skrev jag ju om att jag pratar med alla i min närhet om kalorier.. Idag tänkte jag berätta den största anledningen till varför jag gör det.. 

Jo, för jag tänker att om jag berättar för ALLA att jag nu räknar kalorier och hur bra det funkar för min vikt så kommer ju alla dessa att fråga mig nästa gång vi pratar hur det går med kalorierna och vikten.. Då vill man ju inte gärna stå där och bara: "jo, alltså.. Jag gav upp" .. Utan då vill man ju kunna svara att det går skitbra för att bla bla bla.. 

Den här förberedelsen är den viktigaste för mig, det är där min motivation kommer - att alltså kunna skryta om mina framsteg. Att mina vänner & bekanta ska klappa mig på axeln och tycka att jag är duktig. Jag vill inte göra dem besvikna :-) 
Så, istället för att ta en gb sandwich nu (åååh vad gott det skulle vara) så tar jag ett glas vatten och fantiserar om när jag gått ner typ 10 kg och mina vänner kommer säga "men Gud, nu syns det ju verkligen att du går ner, bra jobbat!" 

Dagens fråga: vad är din största motivation?

Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar