måndag 9 februari 2015

Dag 1 - Resan börjar..

Hej allihop och välkomna till min nya blogg!
I den här bloggen kommer ni få följa med på min resa från sambofet till frugafit ;-)
Jag kommer för första gången på fem år vara ärlig om min vikt och jag hoppas ni förstår att jag skäms över den vikt jag burit och jag hoppas också ni förstår att jag inte vill bli dömd utifrån min vikt. Nu har jag äntligen kommit en bit på väg med den psykiska resan och jag hoppas den fysiska resan kommer följa med mig illa kvickt..

Först ska ni få en enkel, liten bakgrundshistoria om min vikt:

2009 vägde jag 75-80 kg, bra vikt på mina 177 cm. 
Hösten 2010, efter mycket festande och mycket jobb, vägde jag 80-85, fortfarande en helt ok vikt. 
Då träffade jag min kille... 
Här har ni ett ansikte på den verkliga tjejen som blev "sambofet" 
Ett halvår efter att jag träffat min sambo hade jag gått upp ca 20-30 kg (vet faktiskt inte riktigt hur illa det var eftersom jag inte vågade väga mig). 
När jag till slut ställde mig på vågen efter två år stod den på 113.4! 
Sedan skaffade jag hund och kom ut i skogen mer. 
Förra året försökte jag tänka lite mer på vad jag åt och rörde mer på mig, så nu när jag startar min viktresa pekade vågen på 108 kg. 
Jag har lite att göra kan man säga ;-)


Mitt första delmål är att gå ner 10 kg före påsk, heja mig!
Mitt slutliga mål är 78 kg och innebär en viktnedgång på 30 kg.. Beräknar att vara färdig innan 2015 är slut. 

Som ni förstår behöver jag absolut inga pekpinnar och inga "oj, vad mycket du har vägt", detta vet jag redan om.. Det jag behöver är entusiasm och hurra-rop :-)

Så.. Då startar vi då! :-)
Kram Seemlan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar