tisdag 24 februari 2015

Dag 16 - Kaloritokig!

Besatt av kalorier. Haha, ja det precis som det låter.. Jag läser till exempel näringsvärdet på varenda artikel i butiken som jobbar i, jag googlar allting jag kan komma på, jag pratar om kalorier på lunchen, jag pratar om det med vänner.. Ja, jag pratar hela tiden om alla dessa kalorier. Idag till exempel så satt en snubbe på jobbet och käkade vitlöksbaguetter till lunch jag intresserade mig snabbt för hur mycket kalorier det faktiskt innehåller. Ni vet sånna där frysta baguetter som säljs två och två visade sig innehålla ungefär 350 kalorier per 100 g. Per styck vägde de 175 g så alltså över 600 kalorier för en enda vitlöksbaguette och han åt två stycken till lunchen!

När man börjar räkna kalorier inser man hur jäkla mycket skit det finns. Jag trodde nog inte att vissa saker kunde innehålla så otroligt mycket kalorier. Roligast tycker jag är att planera middagen, man kan prova så mycket olika. Idag exempel valde jag att prova kesoplättar till kvällsmat ingen höjdare enligt mitt tycke men jag åt iallafall portionen med kesoplättar, bär och lite vispgrädde. Hela portionen som ni ser på bilden är 332 kalorier, helt ok middag tycker jag och jag känner mig fortfarande mätt trots att det var över 1 timme sen jag åt.


Kram Seemlan
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar