fredag 27 februari 2015

Dag 19 - Första negativa bemötandet..


Som jag tidigare nämnt så är väldigt öppen med min kaloriräkning med både vänner och arbetskamrater. Alla tycker att jag är hur duktig som helst och många är avundsjuka på min disciplin! Wow, tänk att de tänker så om MIG :-)

Idag iallafall så var det däremot en tjej som inte kunde fatta hur jag orkade hålla på, att det kanske är farligt att bli för besatt av kalorierna som jag verkar vara.. Och jag kände bara, "men herregud människa, var lite positiv".. Hon fortsatte även med att hon aldrig har sett mig som stor (jag är 177 lång och vägde som mest förra året 113 kg, en riktigt nätt, liten tjej ;-)).. En sådan kommentar skulle lätt förut ha kunna fått mig att tänka typ "om ingen ser mig som stor behöver jag ju inte gå ner, vad bra!" och så hade jag köpt chips och dricka. Men nu har jag ju faktiskt kommit till den självinsikten att jag faktiskt ÄR fet och att min vikt inte är hälsosam. 
Hon ville säkert bara vara snäll, men tänk så fel det kan bi i en tjockis-hjärna :-)

Summan av kardemumman.. Jag fick ytterligare en kick av samtalet att hon kommer förstå sen vad snygg jag kan vara utan alla de här extrakilona, och då kommer hon säkert krypa till korset :-) 

På tal om något helt annat! 
På bilden ser ni min fantastiska fredagsmiddag! 200 g pulled pork, 200 g delikatesspotatis, lite egen dipp & massa sallad = 504 kcal (min middag ska enligt vk ligga på 549..) 
Huuuur gott som helst och jag var mätt redan halvvägs! :-)




Ha en trevlig helg folkens! Och glöm inte att  även om ingen ser när du tar den där chokladbiten ur skafferiet så RÄKNAS KALORIERNA :-(

Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar