söndag 1 mars 2015

Dag 21 - En femtedel av Hälsovinsten

Ja, nu har ju 20 dagar passerat och jag är inne på min 21a dag. Därmed har en femtedel av Hälsovinsten passerat och jag tänkte sammanfatta lite siffror för er :-)

Startvikt 108 kg
Vecka 1 105,5 kg ( - 2,5 kg, - 2,3 %)
Vecka 2 103,8 kg ( - 1,7 kg, - 1,6 %)
Vecka 3 102,8 kg ( - 1 kg, - 0,96 %) 
(Den riktiga v3-invägningen är egentligen imorgon)
Sammanfattning: -5,2 kg (- 4,8 %)

Midjemått start 101 cm
Idag 95 cm
Sammanfattning: - 6 cm

Så alltså, efter en femtedel har jag tappat 5,2 kg och 6 cm kring midjan, det är ju fantastiskt!
Men nu längtar jag bara framåt och vill att tiden ska gå fort för jag är så nyfiken på hur den här resan kommer gå :-)
Försöker ta en dag i taget och tänka "vad kan jag göra IDAG för att jag ska vara nöjd nästa invägning?". Och det brukar funka mig :-)

Jag vill även tillägga att jag egentligen bara har mjukstartat min resa eftersom jag inte har börjat träna än utan bara försökt lära mig allt om kosten först. Här i Värmland öppnar ett nytt Friskis i början på april så min plan är att fortsätta fokusera på kosten och hundpromenader fram tills dess och börja träna ordentligt då. Jag känner verkligen att det här fungerar mycket bättre än när man försöker ändra hela sitt liv under en natt. Jag är också medveten om att jag förmodligen kommer tappa mindre i vikt nästkommande tre veckor eftersom kroppen börjar vänja sig vid maten, och det här är med i min plan. Då kommer jag nämligen bli än mer peppad på att börja träna för att få igång viktnedgången igen och jag kommer förhoppningsvis se bra resultat i starten av min träning och därmed bli mer motiverad även till träning :-)

Alltså wow, nu när jag får ner mina tankar i ord så känner jag verkligen hur rätt jag tänker den här gången och det känns som att min livsstilsförändring äntligen är på riktigt :-)

Dagens fråga: hur tänker du kring din viktresa? Är det någon som har gjort som jag? 

Hur ni än väljer att tänka kring kalorier in - kalorier ut så hoppas jag det funkar för DIG :-)
Lycka till med din resa! 
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar