tisdag 3 mars 2015

Dag 23 - Hur räddar man magen innan katastrofen?

Ja, nu när min stora viktresa har dragit igång är det förstås många funderingar man sitter inne med.. Just nu försöker jag googla och läsa massor om hur man får huden att hänga med vid viktförändring. Men jag hittar inget konkret "såhär gör du". Utan istället försöker jag ta till mig av alla små tips och göra det bästa av situationen. 

Bakgrundshistorien är väl att jag gick upp väldigt fort i vikt och därmed har jag en del bristningar på magen. Det jag vill nu är att förebygga under hela min viktnedgång så att huden så bra som möjligt följer med kroppen. Och vad jag har förstått består huden av massa döda celler som behöver borstas bort ovh därmed tänker jag använda en kroppsborste minst två gånger i veckan samt använda bodyscrub lika mycket. Jag kommer även att smörja magen med vanlig hudlotion varje dag och massera extra vid smörjning.

Dagens fråga: Låter mina tankar helt fel eller tror ni detta kan hjälpa litegrann iallafall? Är det någon som har något bättre tips?

För övrigt idag så har jag jobbat mycket fysiskt på jobbet idag samt tog en 3,5 km snabb promenad i solen :-)

Ha en trevlig kväll! 
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar