onsdag 4 mars 2015

Dag 24 - Att gardera sig med mindre kcal..

Ja, nu måste jag fråga er.. Är det bara jag som försöker ligga i snitt 100 kcal mindre än beräknat varje dag? Detta gör jag eftersom jag är livrädd för att jag har räknat fel någonstans under dagen, trots att jag väger varenda liten grej. Iofs väger jag inte frukten jag tar på jobbet, men loggar alltid en st trots att jag vet att tex bananen jag åt idag var liten och inte alls vägde 105 g som är standard för banan i VKs mått.

Men sen brukar jag heller inte logga kaffet jag dricker eftersom det är 3 kcal per kopp samt ca två tsk mellanmjölk som knappt märks det heller.. 
Men i det stora hela loggar jag nästan alltid lite mer än det jag äter samt som sagt så försöker jag alltid hålla mig lägre än rekommenderade intaget..
Jag tror att det är alla dessa små marginaler som leder till framgång, min vikt fortsätter rasa trots att träningen får vänta en månad till. Ok, promenader finns i mitt liv men inga milslånga direkt, 

Dagens fråga: Räknar du VARJE kalori och hur försöker du ligga i förhållande till ditt rekommenderade intag?

Trevlig kväll!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar