söndag 8 mars 2015

Dag 28 - Förberedelser..

Idag har jag hållt på fyra veckor med Viktklubb och det är det absolut bästa beslutet jag har tagit på väldigt många år. Jag har redan nu fått ett helt annat tänk och har inte misslyckats en enda dag på hela månaden! Helt otroligt egentligen hur man kan förändra sig så. Men jag är en statistik-människa och är det något jag förstår mig på så är det siffror. Så att då få siffror svart på vitt som står för vad jag får äta så blir det väldigt enkelt för mig. 

Självklart har jag varit jäkligt hungrig och sugen emellanåt under dessa veckor, men frestelserna har inte varit starkare än att jag kunnat motstå dem. Jo, jag har ätit chips, mörk choklad & små Skittles, MEN det har planerats in i mitt dagsintag och jag har inte överskridit gränsen en endaste gång. Någon enstaka gång har jag rört max 100 kcal av motionskalorierna, men då har jag fortfarande haft flera hundra kvar.

Jag letar inte efter hurrarop och klappar på axeln (även om det självklart uppskattas, haha) utan det jag vill komma till är att en av de största lärdomarna jag har tagit dessa veckor är att det gäller att förbereda sig. Man måste tänka "vad väntar runt hörnet" och planera utefter dess förutsättningar. Imorgon tex jobbar jag aktivt i 11 timmar, jag kommer behöva både ägg och pasta under dagen om jag ska överleva och även övervinna suget. Därför har jag förberett frukost (två kokta ägg & kvarg) samt lunch (se bild) som ska med till jobbet imorgon. Annars serveras mackor som frukost på jobbet, men det skulle jag aldrig klara att hålla inom kaloriåtgången om jag även ska hålla mig mätt och pigg hela dagen.



Så, till alla er där ute - planera! Förbered! Och gå inte ifrån din plan! 
Vi kan alla bli vinnare. Ja! 

En liten uppdatering från föregående inlägg också: Jag berättade min vikt för min sambo igår och han svarade inget märkvärdigt utan han tyckte ingenting om vad jag väger eller inte väger. Han tycker jag är duktig och är väldigt positiv när han min glädje över viktnedgången. Han är så otroligt stöttande och det kommer vara så kul den dagen vi får fira tvåsiffrigt! :-) Åh, vad han är bra.

Nästa vecka är DIN vecka :-)
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar