tisdag 10 mars 2015

Dag 30 - Men åh!

Nu förstår jag varför man inte ska fuskväga sig :-( 
Förra måndagen vägde jag 102,2 kg, på min fuskvägning i lördags vägde jag 100,9 kg och idag vägde jag 101,7 kg (missade vägningen igår).
Detta resulterade i att jag känner mig tjock och nere trots att jag ju faktiskt har gått ner 0,5 kg den här veckan! Men kan inte hjälpa att jag känner mig så himla besviken.

För att vända detta negativa tänket gav jag mig ut på en skogspromenad, så nu känns det väl iallafall liite bättre.. Så, något positivt med det här är ju att nu känner jag att "vafan, hur svårt ska det vara?" :-)

I övrigt tycker jag det funkar bra både med kost och loggbok. Något jag inte förstår är de som är med i VK men inte loggar? Är det inte det hela grejen går ut på eller har jag missuppfattat?
Men de som inte loggar kanske klarar att uppskatta samt har koll hela dagen hur mycket de får i sig allt som allt? Gud, det skulle jag aldrig klara! En stor applåd till er som har hittat tänket :-)
Själv tänker jag logga all min mat och motion en lång, lång tid framöver. Kanske flera år? 

Idag har det alltså gått 30 dagar som jag har klarat att inte fuska. Börjar känna att jag kanske är värd en fuskardag snart? Längtar efter chips & dip. Men jag vet ju hur dåligt jag mår i hela kroppen och huvudet dagen efter.. 
Det jag dock har lovat mig är att lördag den 21a får jag gå över kalorigränsen eftersom vi ska ha en stor personalfest och jag behöver få ha något att se fram emot. Dock har jag bestämt redan nu att jag inte tänker äta efterrätten (créme brulee) och bara lite av förrätten (toast Skagen), tar hellre ett par glas vin än dessa två kaloribomber. 
Och bara det tänket gör att jag inser hur långt jag redan nu har kommit i min resa.

Dagens fråga: Hur ofta väger du dig och har du ändrat ditt vägningsbeteende under din vk-resa?

Hoppas ni alla fick fina resultat denna vår-vecka :-)
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar