söndag 15 mars 2015

Dag 35 - Frestelser och ökad motion

Nu har fem veckor gått och jag trodde chipssuget skulle ha lagt sig vid det här laget men det har tamejtusan bara blivit värre! Godissuget likaså och det var ju inte lättare i helgen när hela familjen satt med godispåsar och tryckte i sig. 
Igår hade vi dessutom kalas för lilltjejen här hemma och det var både tårta, kakor och bullar förstås. Svårast tyckte jag det var att inte ta en Ballerina, de är ju SÅ goda! Men jag läste att EN kakjävel innehåller 70 kcal och jag visste redan innan att aldrig jag skulle klara att bara ta en så det skulle lätt ha blivit minst 210 kcal.. Därför blev det ingen istället! 
Jag hade förberett mig ordentligt inför kalaset genom att skära upp massa frukt som alternativ samt gjort nyttiga chokladbollar (recept längre ner). 
Jag klarade mig därför lindrigt undan med en chokladboll (90 mättande & nyttiga kcal), en liiten tårtbit (60 kcal) och en del äpple- och apelsinbitar. Kände mig faktiskt jättenöjd efteråt! Bra jobbat! 

Sen hade vi mellomys med grannarna och jag unnade mig 10 st godisbitar (130 kcal).
Icke att förglömma att jag hade förberett mig på förmiddagen med att ta en lång promenad (7,5 km och över 700 motionskcal). Men använde alltså bara 220 utav dessa extra mk så det får jag väl vara nöjd med. Men jag tror inte att jag kommer klara att ta bara några godisar igen, jag vill så gärna ha hela skålen :-(

Sen tror jag dessutom att jag är i någon mild variant av en viktplatå eftersom jag inte alls går ner lika mycket längre som de första veckorna, det blir oerhört svårt att fortsätta då! Men jag vet att jag måste våga lita på att jag fortfarande går ner även fast det går mycket långsammare än i början. Men för att förhoppningsvis öka på farten lite har jag iallafall börjat motionera mer genom att ta PWs med vovven samt cykla dit jag ska. Tänkte tex cykla till jobbet imorgon (ca 1,5 mil t.o.r.). 
Och så ska jag ligga på minst två mil promenad i veckan, någon som vill vara med i min utmaning? Vi kör 2 mil i veckan valfri takt, alltså promenad, PW, jogging eller löpning i fyra veckor. Gå in under utmaningar och häng med i "2 aktiva mil i veckan".

Dagens fråga: Vad använder du för knep för att klara helgernas frestelser?

Nej, dags att hänga tvätt och göra lite fruktsallad i brist pp godis, chips & annat gött..
Ha en trevlig kväll!
Kram seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar