måndag 30 mars 2015

Dag 50 - Mina resultat efter halva Hälsovinsten

Jaa ni, var ska jag börja? 

Jag trodde aldrig att jag skulle komma till dagen då jag lägger upp en före- och efterbild här, men idag är dagen här! Det här är jag, före viktklubb och idag.
Om någon hade sagt till mig för sju-åtta veckor sen att jag skulle må och känna såhär idag hade jag inte trott på personen. Om någon hade sagt hur enkelt jag skulle gå ner i vikt hade jag nog skrattat. 
Men, nu står jag här. Med rosiga kinder och en ny glöd i blicken.
Det har bara gått femtio dagar men det känns som att jag har lärt mig mer om kost de här dagarna än vad jag har gjort sammanlagt alla de andra 27 åren i mitt liv. Det känns som att chips & dip-kvällarna är så väldigt avlägsna och även om suget aldrig tar slut så blir det liksom aldrig värt det tillräckligt mycket för att äta skiten. Men snart, snart ska jag unna mig lite chips & dip någon kväll.
Bara för att jag kan. 



Såhär har min vikt rasat dessa sju veckor:
Startvikt 108 kg
Vecka 1 105,5 kg ( - 2,5 kg, - 2,3 %)
Vecka 2 103,8 kg ( - 1,7 kg, - 1,6 %)
Vecka 3 102,2 kg ( - 1,6 kg, - 1,5 %)
Vecka 4 101,7 kg ( - 0,5 kg, - 0,5 %)
Vecka 5 100,8 kg ( - 0,9 kg, - 0,9 %)
Vecka 6 99,7 kg ( - 1,1 kg, - 1,1 %) 
Vecka 7 98,1 kg ( - 1,6 kg, - 1,6%)
Totalt - 9,9 kg ( - 9,2 %) 

Lite synd där på det sista hektot, hade ju varit kul att nå precis 10 kg såhär på 50-dagen och allt. Men jag är förstås hur nöjd som helst ändå!! Sånt jäkla bra resultat och jag känner mig både sporrad och stolt över mig själv. Jag är så bra! :-)
Och ni med! :-)

Nu fortsätter kämpandet och i försommarutmaningen har jag satt 89,5 kg i målvikt (slut den 1 juni). Känns som att jag verkligen behöver kämpa men jag tror jag kommer behöva den motivationen så jag inte blir bekväm och tror att det här är för lätt. 
Jag får inte slappa till nu! 

Så, nu kör vi! Hoppas alla ni andra också är nöja med ert resultat idag och att ni fått både motivation och pepp att klara påsken :-) 

Ha en trevlig kväll! 
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar