söndag 5 april 2015

Dag 56 - Förvirrade känslor kring påskens kalorier

Den där dumma meningen "man kan unna sig allt men inte alltid" förstör för mig! Jag har nämligen tänkt så konstant i tre dagar nu.. Missförstå mig rätt, jag har faktiskt hållt min kalorinivå, men jag har behövt nalla av motionskalorierna för att äta några godisbitar varje dag och det gör mig besviken och arg. Sen ska vi inte glömma bort heller att jag startade nytt program i måndags och därmed minskade mitt dagliga intag från 1773 kcal till 1691. 
Ursäkter, ursäkter.. Det är ju precis det här jag måste sluta med!

Jag behöver erkänna för mig själv att jag misslyckades lite i helgen. Men samtidigt som jag intalar mig själv detta så vill jag också påminna mig själv om att jag faktiskt har tagit de där långa morgonpromenaderna just för att jag skulle få extra kalorier att plocka av.. 

Näe, nu är jag bra förvirrad.. Dags att knyta ihop säcken med en sammanfattning av hur jag FAKTISKT skötte påskhelgen..
Som sagt, långa promenader varje dag, jag har hållt mig inom kalorinivån och jag borde vara nöjd. Men idag ligger jag för tillfället 42 kcal över och ska därmed ut och promenera bort dessa snart. Sen stör det mig helt enkelt så mycket att även om jag hållt mig inom kalorinivån alla dagar så hade jag kunnat legat lägre om jag bara hade skippat de där få godisbitarna som jag prompt bestämde mig för att jag var värd!

Som sagt, ett förvirrat inlägg men jag kände att min super-motivation höll på att glida mig ur händerna så bag behövde få ner mina tankar i ord så jag själv kan gå tillbaka och läsa hur jag mår psykiskt när jag tänjer på gränserna..

Hoppas ni är mer nöjda med er påsk och att ni haft lika bra väder som oss :-)
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar