tisdag 14 april 2015

Dag 65 - Couchto5k pass 1/27

Den senaste veckan har inneburit frånvaro här i bloggen pga att jag har känt mig tjock och ful. Har inte velat låta negativ så har försökt hålla mig ifrån att skriva för att istället återkomma i samband med att positiviteten återvände :-)
Jag känner mig fortfarande rätt tjock och mina ögon vill bara inte se den nya kroppen jag har fått med minus 12,2 kg. Varför är det så? 
Jag är ju GRYMT stolt över mig själv och jag sköter mig varje dag. Gick 37 km förra veckan och höll min kalorigräns varje dag (som jag faktiskt har gjort alla dessa 65 dagar!!). Jag är verkligen superduktig men ändå kan jag inte sluta straffa mig själv för att jag tillät mig själv bli så stor.

Kommer jag någonsin bli nöjd?

Jaja, nu släpper vi den negativa Seemlan och lägger fokuset på det roliga som händer! 
Jag har aldrig vari intresserad av att jogga eller löpträna och har enbart utfört det pga allt sportande i livet. Ex för att bli bra på handboll behöver man kondition och det får man av att springa. Varje gång jag har joggat i hela mitt liv har de enda tankarna legat kring hur långt det är kvar samt vad tråkigt det är. 
Men, så hör man ju om alla dessa personer som fullkomligt älskar löpning och tycker det är skönt. SKÖNT!? 
...okej...
Så iallafall, då får jag väl ge det ett försök då. De senaste fyra veckorna har jag promenerat - massor. Men så igår drog jag igång ett löpträningsprogram som heter "Couch To 5k" som innebär ett nio veckorsprogram med tre träningspass i veckan. Känns SÅ kul och inspirerande. Fatta! Om nio veckor kommer jag kunna springa 5 km!! What!?

Couchto5k pass 1: Kändes superlätt. Försökte fokusera mycket på hållning och teknik. Sista joggningsintervallen körde jag på i 3,5 minut bara för att jag kände att jag hade så mycket att ge :-)

Är det någon annan av er som har provat det här programmet? Hur gick det?
Jag kommer blogga om varje pass, behöver den motivationen! Ni vk-vänner är verkligen bäst på pepp :-) 
Haka gärna på om ni vill så kanske vi till slut blir ett gäng som kan fira om nio veckor hur grymma vi är! 





Ha en bra kväll allihop!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar