tisdag 28 april 2015

Dag 79 - C25k pass 8/27 & hur jag vill hjälpa andra

Halleluja, sämsta möjliga uppladdning för dagens löppass då jag hade ont i magen och åt onyttigt igår kväll. Men jag valde att tänka att varje dag är en ny möjlighet och precis innan jag drog ut sa min sambo "det sitter i huvet" och det pushade mig enormt under passet. Att springa är ju egentligen inte så svårt, det sitter tamejfan bara i huvudet! 
Det blev 3,77 km på ca 28 min med hjälp av dessa intervaller (minuter): 5 gå raskt, 3 jogg, 1,5 gå, 1,5 jogg, 1,5 gå, 3 jogg (konstant uppför), 1,5 gå, 3 jogg, 1,5 gå, 1,5 jogg, 2 gå, 2 jogg. 
Kändes, trots dålig uppladdning, relativt bra. Längtar redan till fredag då förutsättningarna kommer vara bättre och jag därmed kommer öka ytterligare :-)

Jag har så många idéer i mitt huvud angående det här med kost och löpning, jag börjar ju lära mig väldigt mycket tack vare en jäkla massa googlande och fråga vänner och sådär. Men jag vet att fler skulle kunna bli löpare om de hade fått all den infon jag samlat på mig fast på ett enklare sätt. Jag skulle så gärna vilja hjälpa andra sen när jag har hjälpt färdigt mig själv. Kanske någon slags löparskola eller annat hälsocoachande? Frågan är bara hur man startar för att andra ska välja just mig? 
Det jag känner som en stor styrka är att jag själv varit fet och lat, men ändå tycker jag att det är ganska lätt att förändra livet och det skulle vara en dröm att få lära andra att se det också :-)
Hmm, blir iallafall lite hälsokurser på distans i höst så får vi se var det tar mig i framtiden.
Jag vill lära mig ALLT :-)

Ja just det! Häng på i min utmaning i maj! En socker-/snacks-/syndfri månad. Du väljer alltså själv vilket/vilka "S" du vill ta bort från din månad. En synd kan vara precis det Du behöver vara fri ifrån. Det är välbehövligt för min del för att bevisa för mig själv att jag klarar mig utan skiten och mina värsta synder är chips och smågodis. Behöver en helt fri månad, speciellt nu inför sommaren och allt dess fuskande.. Häng på så peppar vi varandra :-)

Hoppas ni också känner pepp och att träningen/promenaderna/löpningen funkar för er!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar