lördag 18 april 2015

Dag 69 - Pollenallergi & Couchto5k pass 3/27

Oj oj oj, idag trodde jag inte det skulle bli av! Vet inte om jag har skrivit det tidigare men jag är ju en av de där satarna som drabbas varje vår av pollenallergi. Dock ter det sig väldigt olika varje år och iår har jag haft en av de värsta perioderna på länge. Ända sedan påskveckan har jag känt mig dåsig och tät, typ som en förkylning fast det aldrig går över :-(
Så därför är jag extra stolt att jag biter i det sura äpplet och tar mig ut varje dag ändå. Lustigt nog mår jag faktiskt bättre när jag är ute och går jämfört med hemma i soffan, troligtvis dock för att det är när man slappnar av som man verkligen känner hur man mår. 
Jaja, jag hade iallafall bestämt mig för att skippa pass 3/27 på couchto5k och hoppa på fjärde passet direkt på måndag. Kände dels att jag verkligen behövde få vila men också att konditionen skulle räcka till tillräckligt ändå :-)

Förmiddagen gick och efter lunchen tog jag en kvart på soffan innan jag skulle gå till grannen och dricka kaffe. Låg här i soffan och kände hur både huvud och ögonlock blev tyngre och tyngre. "Näe vet du vad! Såhär får man inte göra!" tänkte jag tyst för mig själv. Och så bestämde jag mig, bytte om snabbt till löpkläder för att inte hinna ångra mig, messade grannen att jag blir sen och så snabbt på med skorna och ut i spåret! Hur det gick?

Vet knappt var jag ska börja, idag kände jag mig som en löpare!! Snittempo på löpintervallerna kanske runt typ 6,20 min/km och gåintervallerna typ 9 min/km och snittiden allt som allt landade på 8,37 min/km. Är fantastiskt nöjd över min prestation idag. Den sista löpintervallen sprang jag 3 min 40 sek typ 0,7 km. 
Det känns så jäkla bra att jag kommer vara en löpare i sommar! Tjoho! :-)

Hoppas ni också haft en bra lördag!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar