fredag 17 april 2015

Dag 68 - Chips & dip

Godmorgon!
Alltså fy vilken natt jag har haft!! 
Innan jag började på vk så var min stora last chips och dip, jag har i flera veckor gått och längtat efter detta eftersom jag bestämt mig för att unna mig det en kväll nu när jag har varit duktig så länge. Så igår sparkade jag ut sambon för lite egentid och plockade fram skålarna. Det var SÅ gott! Alltså, jag kan inte hymla med något annat för det är verkligen gott. 
Men mot kvällens slut (hade fått i mig typ 200 g chips och halva dipskålen) så kände jag mig utmattad och tung så jag spolade ur dipen under kranen och tömde chipsen i soppåsen. 
Borstade tänderna och kröp ner i sängen. Hade svårt att somna (vilket jag aldrig har) samt sen så vaknade jag mitt i natte och kunde inte sova mer. Slumrade lite och drömde mardrömmar. 
Sammanlagt kanske jag har fått 3-4 timmars sömn inatt :-(

MEN jag tänker se det här positivt. Är det värt att må såhär för att få sig lite chips och dip? Nääe vet ni va, det kommer dröja låång tid innan jag utsätter kroppen för detta igen! Blä!
Lesson learned.

Min kropp behöver verkligen harmoni och rätt innehåll för att kunna fungera ordentligt. Undra hur dåligt min stackars kropp har mått de senaste åren när jag har misshandlat den konstant? Usch, stackars lilla kropp. Tur att jag sköter den bättre nu så vi kan vara kompisar resten av livet :-)

Hoppas ni alla sovit bättre än mig och att ni får en fin dag :-)
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar