måndag 27 april 2015

Dag 78 - Inte längre klassad som fet!

Imorse fick jag ett lyckorus! Min drömsiffra inför denna måndag var 93,8 kg eftersom jag visste att mitt BMI då skulle landa på 29,9. Och gissa vad det stod på vågen..? Jo, såklart --> 93,8 kg! Varken mer eller mindre :-)
Så nu kan jag stoltsera med att jag inte längre är fet på riktigt, även om jag fortfarande känner mig ganska fet ibland ;-) 

På elva veckor har jag nu gått ner 14,2 kg och känner mig faktiskt stolt. Och jävligt förvånad! Haha, min sambo är nog ganska förvånad han också.. Igår sa han så mycket fina grejer om mig och min vikt så jag trodde nästan han hade slagit i huvudet ett tag. Komplimanger som tex "ska jag vara ärlig så trodde jag faktiskt inte du skulle hålla ut såhär länge, vad duktig du är!", "seriöst, var har din rumpa tagit vägen" och när jag sa att det måste bli godisfritt här hemma ett tag nu så var det inte ens diskuterbart utan han hakade på direkt och maj blir därmed sockerfri.. (Blä, vill knappt tänka på det!) 

Så, nu ska jag ta min snärta, bara överviktiga kropp och gå ut och kissa hunden. 
Fick för övrigt gå hem från jobbet idag då jag hade väldigt ont i magen, känns knappt bättre trots att jag legat på soffan hela förmiddagen. Någon med bra tips? 

Hoppas ni alla hade en bra vågmorgon :-)
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar