torsdag 16 april 2015

Dag 67 - Att må riktigt illa pga sin menscykel

Hej alla fina! 
Jag skulle behöva veta lite hur ni skulle göra i min situation.. Det är nämligen såhär att i januari i år slutade jag med minipiller (cerazette) eftersom jag istället ville prova ett naturligt preventivmedel (NaturalCycles). Jag var trött på att proppa i mig hormoner, vilket jag hade gjort i ca 14 år i sträck. Cerazette hade jag ätit i tre år och då helt sluppit mens, kändes superbra! Men hur bra är det egentligen att rubba sin egen kropp så länge och hårt? Inte bra alls känner jag nu.

Det tog någon månad innan mensen kom tillbaka och sen har cykeln flutit på bra. 
MEN var fjärde onsdag, mitt emellan ägglossning och mens mår jag extremt illa. Första gången kräktes jag, andra gången fick jag gå hem från jobbet och igår kom det igen och då kräktes jag också. Jag har läst massor om detta och det verkar inte vara helt ovanligt, men ändå hittar jag inga knep vad man kan göra åt det. Någon som känner igen sig?

Iallafall, det stora problemet med det här är att jag inte riktigt vet vad jag vågar utsätta kroppen för idag. Hade det varit vanlig mensvärk så hade det ju varit fördelaktigt att röra på sig. Men nu vet jag inte om jag vågar springa idag? Hur skulle ni ha gjort?
Än så länge ligger jag kvar i sängen men jag mår ju bra, förutom känner mig lite tom i magen då.. Kanske ska ta lite kvarg och känner jag mig pigg och kry är det bara att ge sig ut?

Tack för att ni läste :-)
Ha en bra dag!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar