fredag 24 april 2015

Dag 75 - Couchto5k pass 6/27

Hallå alla glada! 
Hoppas ni har en bra vecka, här är det känslor all over the place! :-/
Är väldigt nere för tillfället, det kanske låter töntigt men jag fick ett tråkigt besked häromdagen. Men chef ska byta jobb, och han är verkligen världens bästa! Både som chef och människa. Min sambo och jag träffades på jobbet och vår chef är en god vän till oss. Självklart kommer vi fortsätta vara kompisar men att gå från att ses varje dag till att kanske ses en gång på två månader (vi bor en bit ifrån varandra) kommer bli PISS! Usch!

Men men, mindre privatliv och mer viktprat.. Jag har trots min nedstämdhet redan igår avklarat veckans tre löppass. Igår körde jag direkt efter jobbet i kvällssolen och återigen förbättrade jag min tid AVSEVÄRT! Fy satan vad kul det känns! :-)
Den här veckan har jag gått från ett tempo i måndags på 8,12 min/km till gårdagens tempo på 7,38 min/km, känns så kul!
Jag har också börjat fått en känsla av att jag kommer bli en riktig löperska, jag börjar förstå tjusningen med det hela :-)

Idag har jag vilodag, blir bara en kort, lugn prommis med hunden och sambo sen. Men sen ligger jag och funderar på hur jag ska lägga upp helgen, jag har nämligen en ganska stressig vecka nästa vecka med långa jobbdagar så jag funderar på att köra ett till c25k nu i helgen ifall jag bara hinner två st nästa vecka.. Så ja, så får det nog bli! 

Jag känner att jag legat lite för högt i mitt kaloriintag de senaste veckorna. Missförstå mig rätt, jag går ner och jag håller mig inom ramarna, men ändå känns det som att jag skulle kunna strama åt ytterligare. Kanske dra ner ytterligare på kolhydraterna och käka ännu mer grönt. Men det är svårt - jag älskar ju potatis och pasta! 
Hmm.. Ska fortsätta tänka lite på hur nästa steg får bli :-)

Ha en skön helg alla kämpare! Vi gör det här tillsammans!
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar