måndag 20 april 2015

Dag 71 - Couchto5k pass 4/27

It's a beautiful day to change lives! :-)

Klapp på axeln! Fyfan vad jag är bra alltså! :-) Idag skulle jag gå 5 min raskt, jogga 90 sek & gå 2 min i sex intervaller enligt programmet. Ökade tempot nämnvärt sedan i lördags! 
3,26 km på 26 min 42 sek. Grymt bra! 
Hela passet kändes bra som vanligt men sista intervallen när jag brukar jogga 3-4 min som avslutning orkade jag bara 2,5 min - förmodligen pga det höga tempot jag höll under hela passet. 

Jag känner mig verkligen på G! Igår kollade jag på löparkläder & nya skor (vilket jag absolut inte behöver egentligen men vill peppa mig själv att bli en löpare) :-) Så nu har jag lagt in lite fler viktdelmål så jag kan belöna mig efter vägen. 

Jag tror att Couchto5k kommer förändra mitt liv! Precis som VK har gjort :-)






Vikten idag var helt ok, har mensvecka och känner mig svullen och plufsig så fasade för att få mitt första plus sen jag började här för 10 veckor sen. Men! Vågen visade 95,3 kg (- 0,5 kg sen förra måndagen, -12,7 kg på 10 veckor). Så, klart nöjd.

Ha en skön dag i solen! 
Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar