söndag 29 mars 2015

Dag 49 - Tonfiskröra och lång söndagspormenad

Hej!
Idag brottades jag ordentligt med min motivation. Det handlade om jag skulle gå på promenad eller inte och isåfall hur långt jag skulle gå. Ena stunden tänkte mitt gamla jag att "jag har ju varit så duktig så nu behöver jag en vilodag" och mitt ganska sunda jag svarade "om jag tar en 3-4 km promenad kan jag unna mig godis ikväll"... MEN till slut vann mitt Viktklubbs-jag när jaget bestämde sig för att ge sig ut på en riktigt lång promenad med hunden. 
Hela 8,75 km tog vi oss och snabbt gick det :-)

Som uppladdning (lunch) gjorde jag även där ett supernyttigt alternativ - tonfiskröra med ägg och gurka vid sidan av. Så jäkla gott och enkelt! Mm :-)



Så med alla denna supernyttighet unnade jag mig faktiskt 100 g smågodis såhär till kvällsmyset. 
För det var jag värd.

Imorgon är det dag 50 i min Hälsovinst och då tänkte jag lägga upp alla veckors resultat och KANSKE före och efterbilder.. Men inte helt säker att ni kommer se de skillnader som jag ser så vi får se om jag vågar..
Det är inte bara dag 50 imorgon utan även Blåmåndagen som inleder denna Påskveckan och mina tre jag brottas redan nu hur jag ska förhålla mig till påskfirandet. Det enda de är överens om är att det blir långa promenader varje dag så slipper jag känna sån oerhörd skuld om jag äter en ägghalva för mycket.. Godiset ska det nog fungera ok med.

Nepp, nu blir det lite tv-mys innan vi kickar igång en ny härlig vk-vecka :-)

Kram Seemlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar