tisdag 9 juni 2015

Dag 121 - Första viktökningen på 4 månader..

Senaste veckan har jag fått så otroligt fina mejl och kommentarer från många här på VK, känner mig helt överrumplad! Det är tack vare ER och mina vänner som jag orkar kämpa på. 
Så tack så hemskt mycket för det! :-)

Jag hann inte väga mig igår morse så denna veckans invägning fick bli imorse och först blev jag väldigt besviken - jag hade gått upp! Vägde 87,9 kg (+ 0,4) och kände en stor besvikelse.
Vad kunde det bero på?
Den nystartade styrketräningen?
Ägglossning?
En dags fusk förra veckan?
Eller VAD!?
Men så bara efter några minuter började jag tänka resonligt och förstod att det inte var så konstigt faktiskt. Dels är det naturligtvis en blandning av ovanstående, men det beror nog även på att jag rasade för fort föregående två veckor (- 4 kg på två veckor). Sen insåg jag dessutom att jag varje måndag sen den 8 februari har gått ner i vikt. 
Det är ju helt sjukt nu när jag tänker på det! Det här plusset har jag väntat länge på och att det hann gå 17 veckor innan det kom är ju fantastiskt! 

Så nu måste jag försöka inse att jag har kommit till en punkt där jag inte har lika mycket övervikt längre och att kroppen kommer pendla lite upp och ner i vikt från vecka till vecka samt så har muskelbyggandet börjat på riktigt. Båda dessa grejer känns pirrigt och kul samtidigt som det känns lite skrämmande. 
Kanske man under sommaren skulle börja väga sig varannan vecka istället för att förstå att man i det stora hela faktiskt går NER hela tiden men att musklerna byggs.. 
Hmm, ja vi får helt enkelt se hur nästkommande veckor ser ut..


Ska skriva mer om min träning i ett inlägg senare i veckan, hoppas ni tycker det blir intressant :-)
Och hoppas vågen varit snäll mot er den här veckan! 
Ha en härlig vecka i solen!
Bilden är en före- och efterbild från en varm löptur igår :-)

Kram Seemlan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar